Služby

Linka důvěry Senior telefon

Pomáháme překonat tíživé životní situace

Jsme bezplatná, anonymníodborná linka důvěry pro osoby starší 60 let a jejich pečující. Naši zkušení konzultanti jsou připraveni pomoci nepřetržitě.



Vyslechneme vás

Neváhejte se na nás obrátit. Jsme tady pro vás v každé situaci:
  • Když se cítíte smutně, sami nebo osaměle a potřebujete si promluvit.
  • Nevíte, jak dál – cítíte ztrátu smyslu života.
  • Zemřel vám někdo blízký.
  • Řešíte vztahy v rodině či s partnery.
  • Máte osobní obtíže jako strach, nespavost, úzkost nebo depresi.
  • Zaskočí vás společenská pohroma (válečný konflikt, pandemie, dopady klimatických změn a podobně).

 

Poradíme vám

  • Jak zařídit dávky v seniorském věku – příspěvek na péči, příspěvek na bydlení či mobilitu a další.
  • Jak se vyznat v sociálně právních otázkách – bytová problematika, dědictví, opatrovnictví a další.
  • Co dělat v případě domácího násilí nebo týrání, které probíhá v rodině nebo kterého se dopouští personál v pobytovém zařízení.

 

 

Můžete se na nás obrátit i emailem na adrese: seniortelefon@zivot90.cz

Odpověď zašleme do 3 pracovních dnů.

Nejste v tom sami

„Chtěla bych poděkovat nejen za sebe, ale i za ostatní, kteří na Senior telefon volají, za výbornou práci a schopnost naslouchat. Děkuji za to, že starší lidi vnímáte, posloucháte a nesoudíte. Vyhovuje mi anonymita linky, cítím se díky tomu více v bezpečí a mám k vám ke všem naprostou důvěru.“

Jak to vypadá, když nám zavoláte?

1) Po uvítání konzultantem nebo konzultantkou budete mít prostor hovořit, o čem potřebujete. Je normální na začátku hovoru nebo v jeho průběhu cítit a prožívat různé emoce, jako například pláč. To je naprosto v pořádku. Život s sebou přináší různé situace, my jsme na ně na Senior telefonu připraveni. Na hovor budete mít dostatek času.

2) Konzultant nebo konzultantka Vám poskytne potřebou podporu, bude se Vás doptávat, aby se v situaci, kterou prožíváte, lépe orientoval/a mohl/a Vám pomoci.

3) Společně s konzultantem nebo konzultantkou se domluvíte, k čemu má být daný hovor pro vás prospěšný. Co se v něm má stát? Někdy pomůže se jen svěřit, vyslechnout, mít prostor někde „nechat“ své starosti, nebýt na to, co prožívám sám a někdy je potřeba kromě vyslechnutí konzultace postupu, poradenství, kam se dále obrátit nebo doporučení, co je potřeba udělat. 3) V závěru hovoru konzultant/ka shrne vše důležité, co zaznělo, ujistí se, zda jste zkonzultovali vše, na čem jste se domluvili a v případě potřeby nabídne opakované volání.

S provozem Senior telefonu máme dlouhodobé zkušenosti

Jsme 1. linka důvěry pro seniory a pomáháme již od roku 1992. Jsme tu pro vás v dobách klidných i těch bouřlivějších, jako byly velké povodně, koronavirová pandemie, nebo válečné konflikty. Jsme součástí České asociace pracovišť linek důvěry (ČAPLD) a poskytujeme služby dle etického kodexu pracovníka linky důvěry a dle standardů sociální služby a interních dokumentů organizace ŽIVOT 90. Seznam dalších pracovišť poskytující distanční krizovou pomoc: https://www.capld.cz/linky-duvery-cr/.  Soustavně se vzděláváme a snažíme se naší práci neustále zkvalitňovat. Ročně vyslechneme přes 10 000 seniorů, seniorek i jejich blízké. 

    Kontakt

    Aneta Mundok Nitschová
    vedoucí Senior telefonu

    e-mail: aneta.nitschova@zivot90.cz

    telefon: +420 720 934 930

    Dokumenty ke stažení

    Tuto službu finančně podporují

              

    Přihlášení do Newsletteru

    Buďte v obraze o všem, co se děje v ŽIVOTě 90 – přihlaste se k odběru našeho newsletteru a získejte přehled o aktivitách ŽIVOTa 90, seznamte se s našimi projekty a inspirujte se příběhy klientů a zaměstnanců.

    Přihlášení do Zpravodaje

    Každý měsíc pro vás chystáme zpravodaj s chystanými událostmi a akcemi v ŽIVOTě 90, kterých se můžete zúčastnit.
    Pokud máte o informace zájem, registrujte se níže.

    Potřebujete s něčím poradit?
    Neváhejte nás kontaktovat.